مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مشکل پرینت شدن صفحات به صورت برعکس

چهارشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۱۶ ب.ظ

مشکل پرینت شدن صفحات به صورت معکوس

پرینت کردن صفحات به صورت معکوس یا به عبارت دیگر پرینت کردن صفحات به ترتیب برعکس شماره‌ی صفحه، یکی از مواردی است که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. سه روش کلی برای پرینت کردن برعکس وجود دارد. استفاده از تنظیمات پرینت در Microsoft Word یکی از راه‌هاست اما می‌توان از تنظیمات عمومی پرینتر در کنترل پنل ویندوز یا تغییر تنظیمات در دیالوگ‌باکس پرینت که با کلید ترکیبی Ctrl + P آشکار می‌شود هم استفاده کرد.

مشکل پرینت شدن صفحات به صورت معکوس

تنظیمات ورد برای رفع مشکل برعکس پرینت شدن صفحات

اگر قصد دارید صفحات را دو رو پرینت بگیرید و صفحه دوم برعکس چاپ نشود باید تنظیمات فوق را انجام دهید، برای شروع این راهکار راحت و آسان ابتدا برای درست شدن مشکل شما باید گزینه چشم انداز یا پرتره ( Landscape or portrait) را انتخاب کنید، سپس گزینه ی عمودی (Vertical )  را انتخاب کرده و روی گزینه  تنظیمات پیشرفته  ( Advanced settings ) لطفا کلیک نمایید.

بعد از وارد شدن به قسمت تنظیمات پیشرفته عبارت صفحات چاپ در معکوس (  Print pages in reverse  ) را انتخاب کرده و پنجره را با زدن دکمه ok ببندید، مجدد صفحه ورد را باز کرده و پرینت را امتحان نمایید، اگر همچنان صفحه دوم برعکس چاپ می شود پیشنهاد می کنم از تنظیمات خود پرینتر استفاده کنید.

مشکل پرینت شدن صفحات به صورت معکوس

تنظیمات پرینتر hp

اغلب پرینترهای hp این قابلیت را دارند که ترتیب پرینت کردن صفحات را معکوس کنید. به این منظور می‌بایست موقتاً تنظیمات پرینتر را تغییر دهید و پس از حل مشکل، حالت معمولی را فعال کنید. برای تغییر دادن تنظیمات عمومی Printer به کنترل پنل و بخش مدیریت وسایل جانبی متصل‌شده مراجعه کنید که در مسیر زیر قرار دارد:

Control Panel > Hardware and Sound > Devices and Printers

روی پرینتر موردنظر راست‌کلیک کنید و با استفاده از گزینه‌ی Printer Preferences، تنظیمات پیش‌فرض پرینتر را تغییر دهید.

سپس از طریق منوی استارت وارد Settings شده و در این تب روی Devices کلیک کنید تا پرینتر خود را در لیست وسایل جانبی، رویت کنید. روی پرینتر دلخواه خود کلیک کنید تا دکمه‌ی Manage نمایان شود؛ در پنجره باز شده نیز روی Printing Preferences کلیک کنید.

سپس وارد زبانه ای با نام Layout به معنی چینش صفحات، شوید؛ در این تب از منوی کرکره‌ای ترتیب صفحات، حالت Back to Front‌ را انتخاب کنید.

در برخی مدل‌ها نیز با توجه به پرینت شدن چند صفحه در یک صفحه، ممکن است گزینه‌ای مثل Left then Down‌ معنی چپ و سپس بالا موجود باشد که برعکس حالت معمولی یعنی پرینت کردن صفحه‌ی اول در سمت راست و صفحه دوم در سمت چپ و سپس پرینت کردن صفحه‌ی سوم و چهارم در ردیف پایین با همین ترتیب است.

اگر با اعمال این تغییرات نیز موفق به پرینت درست صفحات نشدید، می توانید از کارشناسان مراکز تعمیرات پرینتر hp کمک بگیرید.

نظرات  (۱)

۰۴ بهمن ۰۲ ، ۲۰:۲۶ https://traderparty.wordpress.com
Wow that was strange. I just wrote an incredibly long comment but after I
clicked submit my comment didn't appear. Grrrr...
well I'm not writing all that over again. Anyway, just
wanted to say superb blog!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی