مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

کاربرد بوراکس برای ذوب طلا

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰۵:۱۴ ب.ظ

زمانی که بوراکس در طلا و نقره مذاب استفاده می شود، به انحلال اکسیدها و سایر ناخالصی ها و تولید کف بورات مایع کمک می کند. این کف به صورت مرتب با استفاده از کربن گرافیت یا خاک رس حذف می شود.

عوارض بوراکس برای پوست

صابون های لایه بردار باکتریها را از بین می برد و سلولهای مرده پوست و روغن اضافی را از بین می برد. بوره یک ماده معدنی طبیعی است. حتی از آن به عنوان ماده ای در بسیاری از داروهای خانگی برای پاکسازی و مرطوب سازی استفاده می شود. borax به عمق پوست نفوذ نمی کند و همین امر استفاده از آن را در مقادیر محدود ایمن می کند.

بوره می تواند تحریک کننده باشد، زیرا قرار گرفتن در معرض تماس با پوست یا چشم، استنشاق یا بلع رخ می دهد. گزارش های مسمومیت حاکی از آن است که سو استفاده از سموم دفع آفات بر پایه borax منجر به سمیت حاد می شود، علائمی شامل استفراغ، تحریک چشم، حالت تهوع، بثورات پوستی، تحریک دهانی و اثرات تنفسی.

صنایع غذایی

این ماده در بعضی کشور ها به عنوان یک افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد اما استفاده از آن در ایالت متحده ی امریکا ممنوع می باشد. برای نگهداری خاویار از محصول فوق استفاده می شود در نتیجه در کشور آمریکا برای نگهداری خاویار از مقدار بیشتری نمک استفاده می نمایند تا بدون افرودن بوراکس مانع از فاسد شدن آن شوند. در اندونزی نیز استفاده از این ماده یک افزودنی رایج اما ممنوع به شمار می رود. در این کشور آن را به غذاهایی مانند نودل، میت بال، برنج بخار پز اضافه می کنند. با این وجود همواره سازمان های بهداشتی به مبتلا شدن افراد به سرطان کبد در اثر مصرف بیش از حد این ماده در بازه ی 5 تا 10 ساله هشدار داده اند

در صنعت

برای تولید شیشه و دیگر محصولات سرامیکی استفاده می‌شود.

در بسیاری از صنایع به‌ عنوان تنظیم‌ کننده pH و بافر بکار برده می‌شود.

در صنایع لوازم‌ آرایشی این ماده را یک امولسیون کننده محسوب می‌ کنند.

این ماده در صنایع شیشه، برای عایق‌ های فایبر گلاس، شیشه بوروسیلیکات و ظروف لعابی و همچنین به‌ عنوان یک بازدارنده آتش، یک افزودنی ضد یخ کاربرد دارد.

از بین بردن آب سخت

چگونه با خیال راحت از بوره استفاده کنیم؟

به طور کلی، در صورت احتیاط های مناسب، borax به عنوان یک محصول تمیز کننده بی خطر است.

طبق قراردادهای جهانی به دلیل محرک بودن این ماده کاربرد آن در محصولات آرایشی و شوینده ها ممنوع و یا محدود شده است.

استفاده از تجهیزات مراقبتی هنگام کار با این ماده زیرا استنشاق و تماس  آن باعث تحریک ریه، پوست و چشم می شود به ویژه در استفاده از شوینده های خانگی از دستکش استفاده کنید و زخم ها را بپوشانید تا مانع جذب این ماده از طریق پوست شود.

در صورت تماس این ماده با لباس هنگام کار لباس های آغشته را خارج کرده و پوست و دست ها را با آب و صابون کاملا بشویید.

این ماده برای کودکان بسیار خطرناک است و باید از دسترس بچه ها دور نگه دارید.

استفاده از آفت کش های بوره و اسید بوریک در زمین های کشاورزی کاربرد دارد. در زمان استفاده از ورود حیوانات خودداری کنی زیرا باعث مسمومیت و مرگ آنها می شود.

خطرات این ماده برای کودکان چیست؟

در سال های اخیر استفاده از اسباب بازی بوراکس توانسته است در بین کودکان بسیار پرطرفدار شود. طبق گفته بیمارستان کودکان ویسکانسین، در صورت مصرف، 5 گرم بوراکس توسط کودکان می تواند کشنده باشد. برخی از خطرات احتمالی این ماده در صورت بلع توسط کودک می تواند شامل موارد زیر باشد

اسهال

استفراغ

مرگ

در نتیجه در هنگام بازی کودکان با اسلایم باید مراقب بود تا کودک آن را نبلعد و دست های خود را بعد از اتمام بازی به خوبی بشوید. توصیه می شود به منظور پیشگیری، از سموم دفع آفات و مواد آرایشی یا سایر محصولات حاوی بوراکس استفاده نکنید

بوراکس چیست

علاوه بر این حیوانات خانگی نیز می توانند در صورت استفاده از سموم حاوی این ترکیب در خانه، در معرض خطر بلعیدن آن قرار بگیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۳
عاطفه مومنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی