مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

کاربرد های میل گرد به طور کلی

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰۵:۰۴ ب.ظ

استفاده از مزیت های میل گرد ها با توجه به جغرافیای هر کشور و منطقه، متفاوت می باشد. شرایط آب و هوایی، خاک و زلزله خیز بودن یا نبودن از انواع شرایط استفاده از میل گرد های مختلف به حساب می آیند. برای مثال در کشور های زلزله خیز شرق آسیا، از نوع آلیاژی میل گرد ها به علت استحکام بالای آن ها و در کشور های اروپائی، نوع ترمکس به علت صفر بودن احتمال زلزله، استفاده می گردد. در کشور ایران، به دلیل تنوع زیستی بالا، ترکیبی از تمامی آرماتور ها کاربرد دارند.

استفاده از آرماتور ها در ساخت انواع پل، ساختمان، سد و هر چیز دیگری که به مقاوم شدن نیاز دارند، رایج است.

تفاوت روش تولید آلیاژ با ترمکس

در آلیاژ سازی، فولاد را پس از تبدیل به میل گرد در دمای محیط قرار می دهند تا به تدریج خنک ‌شود. بدیت ترتیب شاخه‌ی میل گرد، در تمامی سطوح خود دارای خواص مکانیکی و ترکیبی یکسان خواهد شد. در روش تولید ترمکس، میل گرد را پس از شکل‌گیری از لوله آب عبور می دهند تا سطح بیرونی به سرعت خنک شود. بدین ترتیب بخش بیرونی مقاومت بیشتری از قسمت مرکزی خواهد گرفت.

انواع آزمایش های کنترل کیفی میل گرد ها

انجام آزمایش های زیر پس از تولید شدن میل گرد ها طبق آئین نامه کشور، الزامی می باشند و تنها در صورتی که وزن مجموع میل گرد های آزمایشی به کمتر از 50 تن برسد، میل گرد ها می توانند بدون آزمایش های کنترل کیفی وارد بازار شوند:

  • تست کشش: در این آزمایش می توان مقاومت تسلیم، تاب کششی و تنش نهایی میل گرد ها را را به دست آورد.
  • تست جوش پذیری: نتیجه آزمایش کشش وقتی مطلوب می باشد که مقطع گسیخته شده در محل جوش و یا مجاورت آن نباشد. در صورت مورد تردید قرار گرفتن جوش پذیری مطلوب میل گرد ها، باید قبل از شروع کار تعدادی نمونه جوش شده تهیه شوند و تحت آزمایش کشش و تا شدگی قرار گیرند.
  • تست تا شدگی: در این آزمایش، میل گرد ها را با توجه به قطر آن ها، توسط دستگاه مکانیکی خم نموده و ترک ها و یا پوسته شدن احتمالی آن ها را مشاهده می نمایند. طبق آیین نامه ملی، میلگرد باید تا زاویه 45 درجه خم شده و پس از نیم ساعت جوشانده شدن در آب، خم به مقدار 5/22 درجه باز شود. اگر نقص خاصی تشخیص داده شود، 2 میل گرد دیگر را تحت آزمایش قرار می دهند. همچنین نتیجه آزمایش تا شدگی وقتی مطلوب می باشد که در منطقه جوش داده شده، ترک خوردگی ایجاد نشود.

آرماتور ها را چگونه نشانه گذاری می کنند؟!

مشخصات آرماتور ها در کارتی که با خود به همراه دارند، به طور کامل درج شده است. برای مثال در شکل زیر، این علائم نمایش داده می شود که در آن کارخانه سازنده (محل تولید آلیاژ)، سایز میل گرد ها، وزن آن ها، نوع آرماتور و تاریخ تولید آن ها مشخص گردیده اند.

نحوه نگهداری از میل گرد ها

  • هنگام دریافت بار میل گرد، آن را در پالت های چوبی با سطح غیر فلزی که آن را در سطحی بالا تر نگه داشته است، قرار دهید. بدین ترتیب از زنگ زدگی آرماتور ها توسط آب های زیر زمینی جلوگیری کرده اید.
  • میل گرد ها را با یک روکش ضد آب بپوشانید و بلوک های سنگینی بر گوشه های آن قرار دهید، زیرا قرار گرفتن آرماتور ها به مدت طولانی در معرض هوای آزاد، آن ها را دچار زنگ زدگی خواهد نمود.

قیمت آرماتور ها چگونه است؟!

لازم است بدانید، قیمت میل گرد ها با توجه به نوع، جنس آلیاژ، وزن، طول و قطر متغیر می باشد. توجه داشته باشید که این قیمت ها نیز با گذر زمان تغییر خواهند کرد. در حال حاضر هزینه ای که بازار ها تعیین نموده اند، حدود 5000 تومان به ازای هر کیلوگرم است.

رایج ترین میل گرد ها از نظر طول و قطر آن ها

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۳
عاطفه مومنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی