مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

انواع سوکت به لحاظ عملکرد

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰۵:۲۲ ب.ظ

پریز برق: سوکت های اتصال برق در کشور ما، تفاوت‌هایی با نوع استاندارد جهانی خود دارد. پریزهای ما دارای حداقل جریان 16 آمپر و در موارد خاص بسته به نیاز، 25 آمپر می‌باشند.

  • پریز تلفن: در انواع سوکتی (رایج‌ترین) و دو شاخه‌ای تولید می‌شوند. سیم کشی پریزهای تلفن از ورودی باکس تلفن به داخل واحد، و از آنجا به اولین پریز، و به ترتیب به پریزهای بعدی سیم کشی و با لوله مجزا، از برق برده می‌شوند.
  • پریز آنتن: پریزهای مخصوص آنتن نیز به شیوه پریز تلفن نصب می‌شوند. دقت کنید تا هنگاگم نصب، سیم‌های مغزی و شیلد را در جای درست خود نصب نمایید.

نحوه نصب پریز روی دیوار

عملیات نصب و راه اندازی کلید و پریز، نیازمند تخصص و تجربه می‌باشد. به هیچ وجه بی اختیاط نسبت به کار با ابزارهای مدخل با برثق کار نکنید و با تعمیرکاران متخصص در این زمینه تماس بگیرید و یا به الکتریکی‌ها مراجعه کنید.

تاریخچه استفاده از کلید پریز

به طور کلی، نحوه سیم کشی پریزها به این صورت است که یک فاز بعد از عبور از فیوز مربوطه که به طور معمول باید 16 آمپر باشد، را به همراه یک سیم نول و یک ارت بعد از بسته شدن به پریز اول، به پریزهای بعدی می‌بریم و بدین صورت تا حداکثر 12 پریز را با هم می‌بندیم.

از استحکام پریزهای برق بر روی دیوار اطمینان حاصل نمایید، زیرا ممکن است در صورت نصب غیر مستحکم، با اولین فشاری که با خارج کردن دو شاخه بر پریز اعمال می‌شود، از جای خود کنده شود و خطر آفرین شود. همچنین دقت کنید که بیش از دو سیم زیر هر پیچ ترمینال بسته نشود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۳
عاطفه مومنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی