مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

همه چیز درباره کلید و پریز

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰۵:۱۸ ب.ظ

امروزه کم‌تر کسی است که از اهمیت کلید و پریزها در محیط‌های اداری، تجاری و مسکونی، بی خبر باشد. شاید سیم کشی‌ها، فیوزها و لوله‌های پولیکایی که سیم‌ها در داخل آن‌ها قرار می‌گیرند، برای ارائه برق ضروری باشند، اما وجود رابط برای اتصال وسایلمان با منبع برق، اصل کار است.

انتخاب پریز یا کلیدی که بتواند در عین ارائه نیروی برق به شما، به لحاظ امنیتی سلامت شما را تضمین نماید و همچنین زیبایی محیط را تکمیل کند، امروزه بسیار اهمیت دارد.

در گذشته پریزها و کلیدها جزو موارد کاربردی در ارتقای زیبایی و طراحی داخلی و خارجی محسوب نمی‌شدند. اما در چند سال اخیر، این رابط‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. حالا دیگر نمی‌توان منکر تأثیرات به سزای آن‌ها در افزایش چشم نوازی محیط اطراف شد. با این حال، هنوز هم کیفیت و استانداردهای امنیتی این ابزار رابط برق، در اولویت قرار دارند.

در ادامه با ما همراه شوید تا درباره عملکرد و انواع مختلف کلیدها و پریزها، تاریخچه، نحوه نصب آن‌ها، شرایط استاندارد ارتفاع نصب آن‌ها، محل درست نصب هر کدام در بخش‌های مختلف خانه، نحوه محاسبه قیمت و دیگر نکات در هنگام خرید و نصب، اطلاعات مفید و کاملی را کسب نمایید.

کار کلید و پریز

قبل از پرداختن به اطلاعات در زمینه کلید و پریز، بگذارید تا ابتدا تعریفی از هرکدام برای شفاف سازی وظایفشان، داشته باشیم:

پریزها: رابط‌هایی هستند که جریان متناوب برق را به وسایل برقی، به واسطه سیم کشی‌ها منتقل می‌نمایند. پریزها دارای انواع مختلف تک فاز یا سه فاز هستند و بر اساس نوع حفاظتشان دسته بندی می‌شوند. برخی از پریزها دارای اتصال به زمین بوده و برخی دیگر بدون اتصال به زمین هستند.

کلیدها: قطع و وصل کردن جریان متناوب برق بر عهده کلیدها می‌باشد.

کاربرد بوراکس برای ذوب طلا

 انواع کلیدهای قطع و وصل جریان برق، عبارت‌اند از:

  • کلید تک پل: یک مصرف کننده را از یک نقطه کنترل می‌کند.
  •  کلید دوپل: دو مصرف کننده را از یک نقطه کنترل می‌کند.
  • کلید تبدیل: یک مصرف کننده را از دو نقطه کنترل می‌کند.
  • کلید صلیبی: امکان کنترل یک گروه مصرف کننده را از چند نقطه برای ما فراهم می‌کند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۳
عاطفه مومنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی