مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

چگونه از کشور کانادا بورسیه تحصیلی بگیریم

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۵ ب.ظ

بورسیه تحصیلی کشور کانادا

بورسیه از کانادا

از آنجا که هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های کانادا رو به افزایش بوده، بورسیه تبدیل به یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان غیر بومی شده است. البته کشور کانادا ترجیح داده، این کمک مالی را به بومیان کشور خود کرده و شما به عنوان یک دانشجوی خارجی خود عهده دارهزینه های تحصیل و زندگی‌تان باشید. این اقدام به دلیل اینست که فارغ‌التحصیلان خارجی اغلب این کشور را ترک کرده، بنابرین کانادا ترجیح داده بیشتر روی کسانی که اقامت دائم داشته، سرمایه‌گذاری کنند.

سازمان امور جهانی کانادا (GAC) که عهده‌دار مسئولیت امور مربوط به بورسیه تحصیلی در کشور کانادا بوده، به پنج روش به دانشجویان بین‌الملل کمک مالی کرده که عبارتند از:

  1. وام دانشجویی (Louns)
  2. کمک هزینه تحصیلی یا Fellowships
  3. کمک مالی یا Grants
  4. جوایز تحصیلی یا Awaeds
  5. بورسیه تحصیلی یا Scholorships and Bursaries

 

این بورسیه به چه کسانی تعلق میگیرد

 

دانشگاه‌های کانادا برای پوشش هزینه‌های تحصیلی دانشجویان غیرکانادایی دو نوع بورسیه در نظر گرفته‌اند:

  1. Bursaries

این نوع بورسیه رابرای دانشجویان که نیازمند کمک مالی بوده که فرد با پر کردن فرم مربوطه و ارائه جزئیات وضعیت مالی خود، در صورت صلاح دید دانشگاه به شما این مبلغ داده شده تا از این طریق بتوانید همه یا قسمتی از هزینه‌های مربوط به تحصیل خود را پرداخت نمایید.

  1. Scholarship:

بر اساس مهارت‌های علمی، تحصیلی، ورزشی یا شرکت فعالانه در فوق برنامه‌های دانشگاه، می‌توانید صلاحیت گرفتن این کمک هزینه یا جایزه را بدست آورید. البته گاهی بر حسب نمرات یا GPA به صورت خودکار دانشگاه جایزه‌ یا بورسیه Entrance scholaships را برای دانشجویان خارجی در نظر می گیرند.

 

 

گرفتن وام دانشجویی از دانشگاه‌های کانادا

 

اگر شرایط شما برای گرفتن بورسیه تحصیلی کافی نبوده، باید مانند دانشجوهای بومی برای گرفتن وام اقدام کنید. البته وام های دانشجویی اغلب برای خود شهروندان همان منطقه بوده و شما مجبورید سراغ موسسه یا بانک‌های خصوصی بروید.

در ادامه به انواعی از بورسیه های متنوع دانشجویی این کشور در سه دسته کلی دولتی، غیر دولتی و دانشجویی می‌پردازیم:

  • بورسیه های دولتی

 

  1. کمک هزینه تحصیلی فوق دکترا (Banting):  بورسیه‌ای با ارزش 7000 دلار بوده و هدف آن، حفظ و جذب استعدادهای برتر و افراد ممتاز در رشته‌های گوناگون این مقطع تعلق است.
  2. بورسیه دوره فوق لیسانس (CGS-M):  بورسیه‌ای با ارزش معادل 17500 دلار، از طریق موسسات دولتی CIHR، NSERL و SSHRC به دانشجویان ممتاز فوق ارائه می‌شود، البته داشتن اقامت دائم شانس گرفتن این بورسیه را تا حد قابل توجه‌ای بالا می‌برد.
  3. جوایز تحقیقاتی: نوعی کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان ارشد و دکترایی بوده که تابعیت کشورهای جنوب شرقی آسیا ( هنگ کنگ، هند و چین) داشته و متاسفانه شامل حال ایرانیان نمی‌شود.
  4. بورسیه ارشد NSERC: از طرف سازمانی با نام NSERC به نفرات برتر ارشد رشته‌های مختلف هزینه‌ای به عنوان جایزه یا بورسیه داده می‌شود.
  5. بورسیه سازمان ایالات متحده امریکا OAS: بورسیه‌ای برای کسانیست که از کشورهای آمریکای لاتین و جزایر کارائیب برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌اند.
  6. Vainer CGS: کمک مالی با ارزش 50000  دلار برای جذب افراد باهوش و توانمند بوده و کسانی که با گرفتن ویزای تحصیلی کانادا قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را داشته می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

  • بورسیه‌های غیر دولتی

 

  1. صندوق Anne Vallee: برای حمایت از تحقیقات زیست جانوری به فعالان این حوزه در دانشگاه‌های کبک و بریتیش کلمبا، صندوق مالی زیست محیطی AVFF هزینه‌ای معادل 1500دلار به عنوان بورس تحصیلی به دانشجویان اهداء می‌کند.
  2. موسسه Trudeau: خدمات بورسیه ای این موسسه به تمام دانشجویان بومی وغیر بومی کانادا در دوره دکترا تعلق می گیرد.
  • انواع بورسیه دانشجویی

 

  1. Domestic Entrance Scholarships:  بورسیه‌ای متعلق به شهروندان کانادایی یا دانشجویان بین‌الملل دارای اقامت دائم بوده که در دوره های تحصیلات تکمیلی مهدلی بالای 10.5 داشته‌اند. مبلغی که سالانه پرداخت می‌شود، در دوره فوق لیسانس حدود 2000 دلار و در دوره دکترا 3000 دلار است.
  2. TA یا دستیار استاد: اگر زبان انگلیسی را عالی بلد بوده و در پایان ترم معدل بالای 10 بدست‌ آورده باشید، می‌توانید به عنوان دستیار استاد دانشگاه، عهده‌دار وظایف و اموری مانند اداره کردن آزمایشگاه، برگزاری امتحانات، کمک به آماده سازی سخنرانی‌های علمی و غیره شده و با دریافت سالانه هزینه‌ای معادل 10000از دانشگاه شهریه‌ی خود را بپردازید.
  3. AR یا دستیار پژوهشی:  توانایی تحقیقات پیشرفته و ارائه مقالات معتبرشرط اولیه استخدام عنوان دانشجوی AR بوده، که هزینه تحصیل خود را با انجام پژوهش و کارهای مربوط به آن مانند: انجام مصاحبه پژوهشی، ثبت داده‌های آن وکارهای آزمایشگاهی ، بپردازید.
  4. Merit Scholarships: دانشگاهای کانادا برای تشویق دانشجویانش به ادامه تحصیل، به بهترین فارغ التحصیل‌های خود که قصد گذراندن دوره‌های تحصیلات تکمیلی را داشته به صورت متغیر از 1000 تا 12000 دلار بسته به شرایط دانشجو اهداء می‌کند.
  5. Awards: ارائه تحقیقات علمی قوی به دانشگاه های کانادا و گرفتن نمرات عالی، می تواند شما را واجد شرایط جایزه Donor-Funded Awards کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی