مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

8 دانشکده برتر هنر در کاناد

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۳ ب.ظ

تحصیل در رشته های هنر در کانادا

رشته هنر یکی از قدیمی ترین رشته‌های بشری بوده، که با نقاشی روی دیوارهای غار آغاز شده و با گذشت زمان به رشته های تخصصی تری مانند انیمیشن، طراحی، طراحی داخلی، عکاسی و غیره تبدیل شده است. تحصیل در یک دانشگاه معتبر و قوی هنر، یکی از دغدغه‌های مهم هنرمندان سراسر دنیا بوده، تا از این طریق  توانمندی‌ها خور را افزایش داده و در رشته هنری خود پیشرفت کنند. در این مقاله به معرفی  10 دانشگاه برتر هنر کانادا، به عنوان مقصدی عالی برای هنرمندان ایرانی، پرداخته‌ایم.

دانشگاه های برتر هنر کانادا

  1. دانشگاه هنر آلبرتا

مکان: کلگری، آلبرتا 

شهریه سالانه:4000 دلار برای دانشجویان بومی و 13000 دلار برای دانشجویان بین‌الملل

این دانشگاه که قبلا به عنوان کالج هنر و طراحی آلبرتا شناخته شده، در سال 1979 با تمرکز بر آموزش‌های تجربه محور و مبتنی بر استدیو، تاسیس گردید. دانشگاه آلبرتا در رشته های مختلف هنری از جمله نقاشی، مجسمه سازی، سرامیک، طراحی جواهرات، رسانه، عکاسی و غیره مدرک کارشنسی ارائه می‌دهد.

  1. دانشگاه هنرهای زیبا آلبرتا

مکان:ادمنتون، آلبرتا

شهریه (هرترم): برای دانشجویان بومی 2000 دلار و برای دانشجویان خارجی حدود 7000 دلار

این دانشگاه در سال 1910 توسط مهاجران نروژی تاسیس شده و در حال حاظر به عنوان یکی از 100 دانگاه برتر جهان شناخته می‌شود. رشته های مختلف هنری در سه بخش کلی :هنرهای تجسمی، موسیقی و نمایش ارائه شده و همچنین در رشته‌های نقاشی ، مجسمه‌سازی و تصویربرداری دیجیتال به علاقمندان مدرک فوق لیسانس می‌دهد.

  1. دانشکده هنرهای تجسمی کنکوردیا

مکان: مونترال، کبک

شهریه (سالانه): 360 دلار برای دانشجویان کانادایی و 19000 دلار برای دانشجویان غیر کانادایی

این دانشگاه در سال 1974 از ادغام دو کالج سرجورج ویلیلمز و کالج لویولا تاسیس گردیده و در رشته های هنرهای تجسمی، تاریخ هنر، سینما، طراحی و ارتباطات و خلاقیت در هنر مدرک معادل کارشناسی داده و علاوه بر آن در رشته‌های رقص، هنر نمایشی، تئاتر و موسیقی دوره‌های کوتاه مدت برگزار می‌نماید.

  1. دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار

مکان: ونکوور، بریتیش کلمبیا

شهریه (سالانه): برای دانشجویان دولتی 3300 دلار و برای دانشجویان خارجی 11000 دلار می‌باشد.

این دانشگاه در سال 1925 در زمینه هنر، آموزش طراحی و تحقیقات تخصصی این حوزه تاسیس شده و در رشته های نقاشی، سرامیک، رسانه‌های چاپی تصویر سازی، هنر‌های دیجیتال، انیمیشن و فیلم مدرک کارشناسی داده و همچنین در رشته های هنرهای تجسمی و رسانه، می توانید از این دانشگاه مدرک فوق لیسانس دریافت نمایید.

  1. کالج جورج براون

مکان: تورنتو، آنتاریو

شهریه (سالانه): بسته به مقطع تحصیلی  و رشته انتخابی از 3000 تا 11000 دلار می‌باشد.

این کالج شامل 3 دانشکده بوده: 1- دانشکده طراحی 2- دانشکده مطالعات مد 3- داغنشکده هنرهای نمایشی. در هر سه دانشکده در رشته‌هایی مانند طراحی، دیجیتال، طراحی بازی و غیره مدرک کارشناسی و ارشد ارائه می‌دهد.

  1. دانشکده هنر و طراحی اسکوشیا (NSCAD)

مکان: هالیفاکس، نوا اسکوشیا

شهریه (سالانه): بسته به رشته و مقطعی تحصیلی حدود 11000 دلار

این دانشکده که در سال 1887 تاسیس شده در دوره لیسانس هنر (BA)، لیسانس طراحی (BDes) و لیسسانس هنرهای زیبا (BFA) برگزار کرده و دارای پنج دپارتمان می‌باشد: 1- دپارتمان صنایع دستی 2- دپارتمان طراحی 3- دپارتمان هنرهای زیبا 4- دپارتمان مطالعات تاریخی هنر 5- دپارتمان هنرهای رسانه‌ای

  1. دانشکده هنر و طراحی دانشگاه آنتاریو (OCADU)

مکان: ترنتو، آنتاریو

شهریه (هر ترم): بر اساس رشته انتخابی حدود 6000 دلار

این دانشگاه  اغلب رشته‌های هنری‌های تجسمی و نرم‌افزار های طراحی را داشته و می توانید در دو شاخه‌ی هنرهای زیبا و طراحی مدرک لیسانس، همچنین در سه شاخه‌ی هنر (نقاشی، چاپ، عکاسی و رسانه) ، طراحی (طراحی گرافیک، طراحی صنعتی، تبلیغات و توصرسازی) و هنرهای زیبا مدرک فوق لیسانس دریافت کنید.

  1. دانشکده هنرهای تجسمی یوکان SOVA

مکان: شهر داوسون، یوکان

شهریه (هرترم):حدود 1600 دلار

شمالی‌ترین دانشکده در کانادا بوده که در بسیار رشته های هنری مدرک ارائه داده، به طور کلی 6 دوره مطالعات استو.دیویی و 4 دوره مطالعات لیبرال ارائه داده، علاوه بر این دانشجویان می‌توانند در دوره‌های مجسمه‌سازی، رسانه، هنر نمایشی شرکت کنند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی