مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

نحوه پذیرش دانشجوی بین الملل در دانشگاه مک مستر

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷ ب.ظ

دانشکده مک‌مستر

دانشکده بزرگ مهندسی مک‌مستر که خود شامل دو دانشکده بوده و به خاطر تحقیقات زیاد مهندسی، رتبه 8 را در رنکینگ QS بدست آورده است. همچنین این دانشگاه در کانادا رتبه 4 داشته و رتبه جهانی این دانشگاه 92 میباشد.

دانشکده مک‌مستر

این دانشگاه تحقیقاتی در شهر همیلتون بوده و دارای 6 دانشکده میباشد. البته این دانشگاه به دلیل استفاده از روش آموزشی مبتنی بر حل مسئله (PBL) و همچنین روش مصاحبهای MMI بیشتر شناخته شده است. این دانشگاه شهرت زیادی به عنوان کانون نوآوری در بین دانشگاه های برتر تحقیقاتی کانادا داشته است.

دانشکده مهندسی مک مستر

این دانشکده که در خیابان 128 در غرب شهر همیلتون واقع شده شامل 7 دپارتمان مختلف بوده که عبارت است از:

  1. دپارتمان مهندسی شیمی

  2. دپارتمان مهندسی عمران
  3. دپارتمان مهندسی کامپیوتر و نرمافزار
  4. دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر
  5. دپارتمان مهندسی فیزیک
  6. دپارتمان مهندسی مواد
  7. دپارتمان مهندسی مکانیک

در این دپارتمان رشته های مختلف مهندسیب آموزش داده میشود که  می توان به رشته های پرطرفدار مهندسی شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی زیستی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، فیزیک مهندسی، مهندسی مواد، مهندسی مکانیک، مهندسی مکاترونیک، مهندسی نرم افزار، مدیریت مهندسی و مهندسی و جامعه اشاره کرد.

مدارک لازم برای پذیرش در این دانشکده

  • ترجمه ریز نمرات و آخرین مدرک تحصیلی

  • آزمون GMAT (حداقل مجموع نمره 600)

  • ارسال ترجمه سابقه کاری که قبل داشته
  • یک مدرک زبان
  • ارسال آنلاین تقاضانامه مربوط به دانشجویان بین الملل (در تقاضانامه باید قصد ادامه تحصیل به صورت پاره وقت یا تمام وقت را مشخص کنید)

مدرک زبان مورد قبول این دانشکده

  • تافل (حداقل نمره مورد قبول 86)

  • ILES (حداقل نمره مورد قبول 6.5)

  • مدرک آزمون PTE (حداقل نمره مورد قبول 60)
  • CAEL ( حداقل نمره مورد قبول 70)

البته اگر شما در یکی از دبیرستان ها یا کالج های انگلیسی زبان معتبر تحصیل کرده باشید، لازم به ارائه مدرک زبان به دانشکده مهندسی مک مستر نیست.

چطور دانشجوی مهندسی شهر ادمنتون شوید؟

مزیت تحصیل در رشته مهندسی دانشگاه مک مستر

  1. یک برنامه مهندسی و مدیریت پروژه 5 ساله، که دانشجویان در این دوره با درک عمیقتری از رشته خود برای مشاغل آینده آماده شده و همچنین مهارت مدیریت و رهبری یک پروژه را بدست میآورند.

  2. مهارت ها و تجربه های خود را با انجام پروژه های متعدد افزایش می دهید.

  3. به دانشجویان علوم و دانشی بیش از رشته های مهندسی آموزش داده میشود.
  4. شما برای قبول مدیریت پروژهای و رهبری در شرکت های معتبر مهندسی آماده خواهید بود.
  5. نرخ بالای اشتغال بعد از فارغ التحصیلی

زمان پذیرش در دانشکده مهندسی مک مستر

برای ثبت نام در ترم بهار یا پاییز این دانشگاه باید مدارک خود را یک آوریل یا پانزده می، ارسال نمایید. البته این زمان بسته به رشته تحصیلی متفاوت میباشد.

هزینه تحصیل در این دانشکده برای دانشجویان مهندسی

شهریه این دانشگاه برحسب رشته ای که انتخاب کرده اید در سال 2020 به طور میانگین بین 1183 تا 1350 تعیین شده البته باید هزینه هایی بابت خرید کتاب و وسایل مورد نیاز دانشگاه در نظر داشته باشید.

هزینه زندگی برای دانشجویان

زمانی که به عنوان دانشجو قرار است به یک شهر جدید بروید، بهتر است اطلاعات کافی از هزینه های آن پیدا کنید. این هزینه ها شامل اجاره اتاق، هزینه رفت و آمد، هزینه های قبض هایی مانند گاز و غذا می باشد.  بسته به نوع آپارتمان و محله ای انتخاب کرده اید هزینه های متفاوتی برای اجاره باید پرداخت کنید. به طور میانگین هزینه اجاره ماهیانه یک آپارتمان در مرکز شهر 1000 دلار بوده و قبض های خدمات اصلی(برق، گاز، آب و...)  حدود 85 تا 130 دلار می باشد. همچنین هزینه خرید مواد غذایی از فروشگاه های این شهر حدوداً 400 دلار به صورت ماهیانه است.

البته زندگی در این شهر برای دانشجویان مهندسی نسبت به شهرهای دیگر کانادا مانند تورنتو مقرون به صرفه تر بوده و شما میتوانید با هزینه کمتر در دانشکده مک مسترمشغول به تحصیل شوید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی