مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

دانشگاه مونترال

بزرگترین دانشگاه مهندسی و از مهمترین مرکز تحقیقات علوم مهندسی در کانادا، در شهر زیبای مونترال استان کبک قرار گرفته است. دانشکده پلی تکنیک و مهندسی مونترال به دلیل تحقیقات متعدد مهندسی رتبه اول در کانادا دارد. بیشترین بودجه تحقیقاتی استان کبک در اختیار این دانشکده بوده و اولین دانشکده فنی مهندسی بوده که مفتخر به دریافت گواهی Sustainable Campus به دلیل تعهد به محیط زیست، شده  و همچنین انجمن ساختمان سبز ایالات متخده به آن نشان  LEEDداده است.

دانشگاه مونترال

این دانشکده در سال 1873 برای تلفیق رشته های فنی با سایر هنرها تاسیس شده، در حال حاضر در پردیس دانشگاه مونترال قرار داشته و داری هفت دپارتمان بوده که عبارتند از:

  • دپارتمان مهندسی شیمی
  • دپارتمان مهندسی عمران، زمین شناسی و معدن
  • دپارتمان برق
  • دپارتمان مهندسی کامپیوتر و نرم  افزار
  • دپارتمان ریاضیات و مهندسی صنایع
  • دپارتمان مهندسی مکانیک
  • دپارتمان مهندسی فزیک
  •  

پردیس این دانشکده در شمال کوه رویال بوده و بلندترین ساختمان دانشگاه مونترال را به خود اختصاص داده است. این دانشکده یکی از سه دانشکده مهندسی استان کبک بوده، که مهندسی را به زبان فرانسه آموزش داده می شود. همچنینت یکی از دانشکده های تاثیرگذار در اقتصاد این منطقه بوده به طوری که بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشکده در سمت های مهم مهندسی استان کبک مشغول به فعالیت هستند.

12 رشته مهندسی در این دانشکده آموزش داده می شود که شامل: مهندسی عمران, مهندسی شیمی، مهندسی زمین شناسی، مهندسی معدن، مهندسی پزشکی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، مهندسی صنایع، مهندسی هوافضا و مهندسی فیزیک می باشد.

 

امکانات دانشکده مهندسی مونترال

این دانشکده دارای گروه تئاتر poly-Teatre وکلوپ عکس poly-photo به زبان فرانسوی بوده، همچنین روزنامه دانشجویی این دانشکده به نام Lepolyscope  به صورت هفتگی منتشر می شود. برای دانشجویان مهندسی این دانشگاه علاوه بر تجهیزات آموزشی پیشرفته، سالن های تجمعات متعددی وجود دارد.

 

هزینه تحصیل در رشته های مهندسی دانشگاه مونترال

هزینه شهریه بسته به اینکه شما دانشجوی کانادایی ساکن کبک هستید یا نه و اینکه دانشجوی بین الملل هستید، متفاوت بوده و علاوه بر این رشته انتخابی شما نیز در میزان شهریه ی پرداختی موثر می باشد. برای مثال هزینه شهریه برای دانشجویان کانادایی ساکن کبک حدود 1195 دلار، برای دانشجویان کانادایی که ساکن کبک نبوده حدود 3700دلار  و برای دانشجویان بین الملل حدود 7000 دلار می باشد.

البته علاوه براین هزینه ای که بابت شهریه پرداخت، دانشکده از شما بابت خدماتی مانند خدمات سلامت، ورزش، انجمن های دانشجویی و ... دریافت خواهید کرد.

 

هزینه زندگی در شهر مونترال

با توجه به سطح بالای اشتغال در شهر مونترال، امکانات بیشماری برای دانشجویان از نظر مسکن وجود داشته بنابراین دانشجویان دانشکده پلی تکنیک خیلی سریع می توانند خانه مناسب با بودجه خود را پیدا کنند. شبکه حمل ونقل این شهر شامل مترو شبکه اتوبوس رانی به کلیه جزیره های مونترال بوده، که دانشجویان زیر 25 سال می توانند با پرداخت هزینه کمی کارت عبورو مرور دریافت کرده و از آن به صورت نامحدود استفاده کنند. البته دسترسی به محوطه دانشگاه به راحتی از طریق دوچرخه، مترو، اتوبوس و حتی پیاده امکان پذیر می باشد.

 

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های مهندسی در کانادا دارید با دانشکده فنی مهندسی شولیچ بیشتر  آشنا شوید 

 

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه مونترال کانادا

ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات

مدرک معتبر زبان انگلیسی ( تافل با حداقل نمره 85 و آیلس با حداقل نمره 6.5)

توصیه نامه ها و انگیزه نامه

زمان ارسال این مدارک برای ترم پاییز اول مارس، برای ترم زمستان اول ژوئن و برای ترم تابستان پانزده نوامبر می باشد.

 

خدمات دانشجویی دانشگاه مونترال

این دانشکده برای رفاه حال دانشجویان بین الملل خدمات متنوعی از جمله : مسکن، کاردانشجویی و کارآموزی، امور مالی و...ارائه می دهد.

  • خدمات مسکن:

گرچه آکول پلی تکنیک خوابگاه های دانشجویی ندارد ، اما دانشجویان می توانند برای مکانی در اقامتگاه های Université de Montréal درخواست کنند. به خاطر داشته باشید که فضا بسیار محدود است و باید در اسرع وقت (از اوایل مارس) رزرو کنید.

  • خدمات کتابخانه:

مأموریت این کتابخانه ارائه منابع اطلاعاتی و خدمات مورد نیاز برای آموزش ، تحقیق و پشتیبانی از فعالیت های دانشکده است. این مرکز به طور فعالی با ارائه خدمت های گوناگون در تلاش است منابع ممتازی در دسترس مراجعسن قرار بدهد.

  • خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات:

سرویسهای IT و  شبکه بی سیم پولی تکنیک، دسترسی ساده و بسیار ایمن به همه اعضای دانشکده ارائه داده و در 80٪ ساختمانهای پردیس قابل دسترسی است.

  • خدمات درمانی:

طبق قانون کبک ، دانشجویان بین المللی که در کبک تحصیل می کنند، بای دارای بیمه درمانی معتبر بوده، به همین دلیل برنامه بیمه گروه groupcole Polytechnique برای کلیه دانشجویان خارجی که در این دانشکده ثبت نام کرده اند، اجباریست. دانشجویان بین المللی درست از زمان ثبت نام به طور خودکار بیمه می شوند. با این حال، برخی از دانشجویان حق دارند که از این طرح معافیت بگیرند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی