مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

19  دانشگاه که می‌توانید از آنها بورسیه بگیرید

 

هر ساله دانشجویان خارجی زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادایی اقدام نموده و برای اینکه شهریه مانعی برای نخبگان و افراد با استعداد نباشد، شرایط ویژه‌ای برای آنها درنظر گرفته شده‌ است. در این مقاله به دانشگاه‌های کانادایی می‌پردازیم که در سال 2020 این گزینه را برای دانشجویان بین‌الملل در نظر گرفته‌اند.

بورسیه از دانشگاه های کانادا

 

  1. دانشگاه کارلتون

 

گرفتن بورسی تحصیلی در این دانشگاه برای همه دانشجویان بین‌الملل ممکن بوده و برای دانشجویان  مقاطع ارشد و دکترا به صورت خودکار اعمال می‌شود.

 

  1. دانشگاه کنکوردیا

 

دانشجویان غیر کانادایی کارشناسی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌اند، می‌توانند اقدام به گرفتن انواع مختلف بورسیه‌ی تحصیلی از این دانشگاه کنند

 

  1. دانشگاه دال هوزی (Dalhousi)

 

این دانشگاه یک بودجه 5 میلیون دلاری برای ارائه انواع کمک‌های تحصیلی به تمام دانشجویان بین‌الملل واجد شرایط، در نظر گرفته است.

 

  1. دانشگاه فرلی دکنسون

 

براساس شایستگی علمی و تحقیقاتی و نمراتی که کسب شده، کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی به دانشجویان اهداء می‌نماید.

 

  1. دانشگاه HEC Montreal

 

به تمام دانشجویان ممتاز نیازمند کمک مالی، بر اساس شرایط فرد،  دانشگاه مبلغی در قالب بورسیه پرداخت می‌کند.

 

  1. کالج هامبر

 

این کالج برای کمک مالی به دانشجویان خود مبلغی معادل 1000 تا 5000 دلار در نظر گرفته و براساس شایستگی‌هایی ازنظر تحصیل و نمرات به افراد مقطع کارشناسی تعلق می گیرد.

 

  1. دانشگاه مک‌گیل

 

براساس معیار PBEEE، استان کبک در کشور کانادا به کسانی که در حال تحصیل در رشته‌های مختلف مقاطع دکترا و ارشد هستن، بورسیه‌ Entrance یا ورودی با ارزش 3000 تا3500 دلار تعلق می‌گیرد.

 

  1. دانشگاه کوئین

 

بورسیه‌های متنوعی در این دانشگاه شهر کینگستون داده می‌شود، که قسمت قابل توجهی از آن متعلق به دانشجوهای با تابعیت آمریکایی، هندی و پاکستانی می‌باشد.

 

  1. دانشگاه Quest  

 

اگر کسانی که در این دانشگاه در حال تحصیل‌اند، بتوانند شرایط لازمی که از سوی آن‌ها تعیین شده برای بورسیه را بدست آورند، می‌توانند برای گرفتن کمک مالی از دانشگاه اقدام نمایند.

 

  1. دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)

 

Merit-based بورسیه‌ایست که این دانشگاه، برای دانشجویان نخبه مقطع لیسانسی در نظر داشته که تحقیقات علمی قوی ارائه داده یا دارای مهارت‌های بالایی برای مدیریت پروژه‌ها ی تحقیقاتی دارند.

 

  1. دانشگاه آلبرتا

 

این دانشگاه برای جذب افراد نخبه و با استعداد خارجی، بودجه‌ای معادل 28 میلیون دلار، برای کمک هزینه پرداخت شهریه به دانشجویان لیسانس و ارشد در نظر دارد.

 

  1. دانشگاه منیتوبا

 

برای گرفتن مدرک فوق لیسانس و دکترا در رشته‌های مختلف مهندسی، علوم انسانی و هنر، می‌توانید روی مبلغ حدود 14000 تا 18000 دلار به عنوان کمک دانشگاه حساب کنید. یا در قالب  AR(دستیار پژوهشی) یا TA (دستیار استاد) این مبلغ را برای پرداخت شهریه خود، دریافت کنید.

 

  1. دانشگاه کلگری

 

اگر به عنوان دانشجوی بین الملل در کلگری مشغول به تحصیل بوده‌اید، باید بدانید که برای حمایت از افراد نخبه و ممتاز، سالانه مبلغی به عنوان بورسیه اسکالرشیب درنظر گرفته شده است.

 

  1. دانشگاه ساسکاچوان

 

بعد از اثبات توانمندی و گرفتن نمرات بالا در آزمون های پایان ترم، می توانید از این دانشگاه تقاضای بورسیه‌ای معادل 1000 تا 3000 دلار نمود.

 

  1. دانشگاه تورنتو

 

برای گرقتن مدرک در مقاطع فوق و دکترا در تورنتو، در صورت نیاز به کمک مالی، تقاضای انواع مختلفی از بورسیه یا وام از دانشگاه کنید.

 

  1. دانشگاه تورنتو

 

پس از ثبت نام در رشته‌های مختلف دکترا و ارشد، در صورت بدست آوردن شرایطی که برای بورسیه قرار داده‌اند، مبلغی برای کمک به تحصیل شما در این دانشگاه پرداخت خواهد شد.

 

  1. دانشگاه سیمون فریز

 

علاوه بر بومی‌های کانادا، شرایطی برای اخذ بورسیه تحصیلی برای غیر بومی‌های کانادا نیز درنظر گرفته‌اند.

 

  1. دانشگاه وسترن

 

دریافت نمرات برتر و ارائه تحقیقات علمی قوی، از شرایط مهم گرفتن بورسیه از این دانشگاه می‌باشد.

 

  1. دانشگاه York

 

اگر با معدل بالای دیپلم به York وارد شوید، می توانید در زمان ثبت نام درخواست کمک های مالی با ارزش حدودی 5000  تا 14000 داشته باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی