مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

نحوه تحصیل در دانشگاه دانشگاه تورنتو کانادا

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۰۹ ب.ظ

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو

یکی از دانشگاه های عالی در آنتاریو کانادا، دانشگاه تورنتو بوده که در پارک کوئین واقع شده و در سال 1827 در شهر زیبای تورنتو افتتاح گردید. این دانشگاه دارای یازده کالج بوده که در رشته های مختلف پزشکی، علوم انسانی، هنر و مهندسی مدرک کارشناسی و بالاتر ارائه می‌دهد. این دانشگاه بیشترین بودجه تحقیقات را داشته و یکی از دو عضو انجمن دانشگاهی آمریکایی خارج از ایالات متحده می‌باشد.

جالب است بدانید که این دانشگاه علاوه بر دریافت جوایز متعدد علمی مانند: نوبل، تورینگ، Rhodes، Fields ؛ افتخار این را داشته که سه فرماندار وچهار نخست وزیر این کشور از دانشجویان دانشگاه تورنتو بوده‌اند.

دانشکده مهندسی و علوم آن، از بین 18 دانشکده این دانشگاه بالاترین رتبه را در کانادا بدست آورده و به همین دلیل سالانه دانشجویان خارجی زیادی جذب کرده است.

 

دانشکده مهندسی تورنتو

 

این دانشکده که در ساختمان Sandford Fleming در ضلع جنوبی دانشگاه واقع بوده در سال 1873 تاسیس شده و دارای پنج دپارتمان می‌باشد:

  1. دپارتمان مهندسی شیمی و شیمی کاربردی
  2. دپارتمان عمران و مهندسی مواد معدنی
  3. دپارتمان مهندسی برق و کامپیوتر
  4. دپارتمان علوم و مهندسی مواد
  5. دپارتمان مهندسی مکانیک و صنعت

همچنین در این دانشکده دو بخش علوم مهندسی، مهندسی محیط زیست و سیستم های انرژی قرارداشته و دارای امکاناتی مانند: دو انیستیتوی مجهز به نام های انیستیتوی مطالعات هوا فضا (UTIAS) و انیستیتوی زیست فناوری و مهندسی زیست پزشکی (IBBME) می‌باشد.

مزیت های تحصیلی برای دانشجویان تورنتو

 

  • کیفیت سیستم های دانشگاهی تورنتو در بین دیگر دانشگاه های کانادا از بهترین ها بوده و طبق رتبه بندی QS ، رتبه 29 را در بین دانشکده های مهندسی دارد
  • فرهنگ بی نظیر شهر تورنتو باعث شده دانشجویان بدون دغدغه به فعالیت های تحصیلی خود بپردازند.
  • تعداد بالای دانشجویان بین‌الملل کار را برای دانشجویان خارجی تازه وارد آسان تر کرده است
  • دسترسی به دانشکد از طریق پیاده‌رو زیر زمینی PATH علاوه بر نشاط باعث صرفه جویی هزینه های رفت و آمد به دانشگاه شده
  • فرصت عالی برای گرفتن اقامت دائم بعد از تحصیل و زندگی در این شهر از طریق برنامه Provincial Nominee Program
  • فرصت‌های شغلی متعدد و عالی بعد از فارغ‌التحصیلی

 

رشته های مهندسی که در تورنتو می‌توانید انتخاب کنید:

مهندسی برق، کامپیوتر، عمران، شیمی، صنایع، مکانیک، مهندسی مواد و مواد معدنی رشته هایی بوده که می توانید برحسب علاقه خود انتخاب نمایید. البته شما میتوانید این انتخاب را به سال دوم دانشگاه موکل کرده و در سال اول با انتخاب واحد های بین رشته‌ای همه رشته های را محک زده و تا مطمئن‌تر رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: 10 دانشکده‌ برتر کانادا برای تحصیل در رشته های مهندسی

 

هزینه تحصیل و زندگی در تورنتو

 

دانشجویان غیر بومی دانشگاه تورنتو بر اساس رشته‌ی انتخابی شهریه ای حدود 14000دلار باید پرداخته و حدود1200دلار برای دیگر وسایل مورد نیاز خود در دانشگاه ازجمله کتب دانشگاهی باید در نظر داشته باشند.

علاوه بر هزینه های دانشگاه دانشجویان باید برای هزینه‌های دیگری نیز برنامه ریزی داشته در بعد از پذیرش دچار مشکل نشوند. برای مثال اقامت در تورنتو لازم است مبلغ حدود 2000 دلار برای اجاره اتاق و برای پرداخت قبوض اساسی مانند گاز،  برق و غیره ماهانه به طور میانگین 900 تا1000 دلار پرداخت نمایند.

 

مدارک لازم برای گرفتن پذیرش

 

اول فوریه زمانیست که دانشجویان بین‌الملل باید اقدام به ارسال درخواست پذیرش خود کرده و مهمترین مدرکی که باید به همراه آن  به دانشگاه ارسال کنند، علاوه بر ترجمه ریز نمرات و مدرک تحصیلی، یک مدرک زبان معتبر مانند آیلتس، تافل یا مدرک های مشابه را نیز باید ارائه بدهند.

از طرفی بسته به رشته انتخابی باید تقاضانامه خود را تنظیم و هزینه‌ی تعیین شده برای آن را پرداخت نمایید. ارائه  توصیه نامه از اساتید و  نمونه کار یا خلاصه فعالیت های تحصیلی که داشته اید نیز در پذیرش شما تاثیرگذار است.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی