مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

بهترین دانشکده های پزشکی کانادا

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۴ ب.ظ

10 دانشگاه برتر کانادا برای تحصیل در رشته پزشکی

 دانشکده های پزشکی کانادا

10- دانشگاه Western:

دانشکده پزشکی Schulich این دانشگاه در شهرلندن آنتاریو واقع شده و متقاضیان باید 30 اعتبار هنگام ارسال تقاضانامه داشته و آن را در سپتامبر یا آوریل برای دانشگاهارسال نمایید.  دانشگاه وسترن در رنکینگ جهانی دارای رتبه 201-250 بوده و در خود کانادا رتبه 8 دارد.

حداقل نمره MCAT: 384

حداقل معدل:7/3

متوسط شهریه:25209 دلار

 

9- دانشگاه کوئین

 

دانشگاه کوئین درشهر کینگستون انتاریو بوده و در سال 2020،  بین دانشگاه‌های دیگر رتبه 11 کانادا و رتبه 251-300 جهانی را به خود اختصاص داده است.

 حداقل نمره MCAT: نامشخص ( این نمره برای رشته‌های مختلف متفاوت بوده و نمرات قبل از سال 2015 دیگر در این دانشگاه پذیرفته نیست).

حداقل معدل: 57/3

متوسط شهریه: 26181

 

8- دانشگاه اتاوا

 

یکی از دانشکده های برتر پزشکی کانادا بوده که آموزش ‌ها در دوزبان فرانسه و انگلیسی تدریس شده و نمره MCAT  در پذیرش گرفتن از این دانشگاه بسیار تاثیر گذار است. این دانشگاه در جهان با رتبه 141 و رتبه 7 در کانادا شناخته می‌شود.

حداقل نمره MCAT: نامشخص (این حداقل بر اساس رشته شما تعیین می‌شود)

حداقل معدل : 5/3

متوسط شهریه: 24452

 

7- دانشگاه کلگری، دانشکده کامینگ

 

دانشکده پزشکی کلگری یکی از دو دانشکده پزشکی آلبرتا بوده و علاوه بر نمرات رسمی آزمون MCAT  سه توصیه نامه و حدود 150 دلار در زمان ثبت نام از شما می‌خواهد.  دانشگاه کلگری در کانادا رتبه 11 و در جهان رتبه 201 را آورده است.

حداقل نمره MCAT: برای هر بخش از این آزمون حداقل نمره 128 آورده باشد

حداقل معدل GPA: 8/3

متوسط شهریه: 15012 دلار

 

برترین دانشکده های مهندسی کانادا

 

6- دانشگاه آلبرتا

 

بعد از شبکه مشهور بیمارستان‌های دانشگاهی آلبرتا ، دانشکده پزشکی شهر ادمنتون نیز دلیل دیگری بر شهرت آن شده است. این دانشکده با ارائه برترین مقالات حوزه پزشکی توانسته جایگاه 136 جهانی و جایگاه 6 کانادا را از آن خود کند.

حداقل نمره MCAT: 496

حداقل معدل: 5/3

شهریه متوسط: 20000 دلار

 

5- دانشگاه مونترال

 

دانشکده پزشکی مونترال که یکی از چهار دانشکده برای رشته‌های پزشکی در استان کبک بوده، آموزش های خود را به در دو زبان ارائه داده و برای ورودیه گرفتن ازآن نمره MCAT الزامی نیست و دانشجویان تنها براساس GPA سنجیده می‌شوند. دانشگاه مونترال با رتبه 85 توانسته خود را در بین 100 دانشگاه برتر جهان جای داده و همچنین در کانادا مقام 5 را دارد.

حداقل نمره MCAT: نامشخص (به دلیل اجباری نبودن)

حداقل معدل: 5/3

متوسط  شهریه: 22384 دلار

 

4- دانشگاه مک‌مستر

 

دانشکده پزشکی Michael G.De Groot علاوه بر شرایط و مدارکی که دیگر دانشگاه‌های پزشکی کانادا قرار داده‌اند، از شما آزمون 90 دقیقه‌ای با نام CA SPer گرفته تا مهارت فردی و توانایی تصمیم‌گیری شما را بسنجد. این دانشگاه با هیئت علمی ممتاز خود توانسته به جایگاه 72 جهانی در سال 2020 رسیده و علاوه بر این چهارمین دانشگاه برتر پزشکی کانادا شود.

حداقل نمره MCAT: در هر بخش از این آزمون حداقل نمره 129 بوده

حداقل نمره GPA: 0/3

متوسط شهریه: 2700 دلار

 

3- دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

دانشکده پزشکی بریتیش کلمبیا رهبر علم پزشکی در کانادا بوده که کیفیت بالای آموزشی  باعث شده دومین دانشگاه مطرح در کشور کانادا باشد. همچنین فعالیت‌های علمی بیشمار این دانشگاه در حوزه پزشکی، باعث شده در جهان رتبه 34 را کسب نماید.

حداقل نمره MCAT: 496 ( در هر بخش باید حداقل نمره 124 را کسب کرده باشید)

حداقل معدل: 4/3

متوسط شهریه: 17407

 

2- دانشگاه مک گیل

 

یکی دیگر از چهار دانشکده پزشکی استان کبک متعلق به دانشگاه مک‌گیل بوده و به عنوان سومین دانشگاه برتر کانادا با ارائه آموزش‌های بالینی باکیفیت و تحقیقات قوی علمی در زمینه پزشکی،  خود را به جایگاه 42 جهانی رسانده است. معدل شما در صورت زیاد بودن درخواست‌ها لحاظ شده و جزء لازم شروط  قبولی در این دانشگاه نیست.

حداقل نمره MCAT: 502

حداقل معدل: 8/3

متوسط شهریه: 27000 دلار

 

1-دانشگاه تورنتو

 

دانشکده پزشکی تورنتو بیش از یک قرن است در زمینه تحقیقات و نوآوری‌های پزشکی فعال بوده و همین دلیل توانسته جایگاه اول کانادا را برای خود حفظ کرده و همچنین در جهان به جایگاه 18 برسد.

حداقل نمره MCAT: 500 (در هر بخش از آن حداقل نمره 125 بوده)

حداقل معدل: 8/3

متوسط شهریه: 25000 دلار

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی