مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

هر آنچه لازم است راجع به آزمون MCAT بدانید

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۵ ب.ظ

آزمون MCAT  (Medical College Admission Test)

 آزمون MCAT

برای ورود به بهترین دانشگاه‌های پزشکی کانادا، از شما نمرات آزمون MCAT را خواسته که یک آزمون کامپیوتری چند گزینه‌ایست. MCAT در واقع دانشجویان را از نظر داشتن مهارت‌های آنالیز نوشتاری، تفکر انتقادی و توانایی حل مسئله بررسی کرده و پیش‌نیاز رشته پزشکی دو کشور کانادا و آمریکا بوده که توسط انجمن AAMC (انجمن کالج‌های پزشکی آمریکا) برگزار می‌شود.

سال 2005 با توجه به تغییرات در زمینه‌های علوم پایه و علوم پزشکی، سوالات MCAT به روز رسانی شده و سال 2007 این امتحان کتبی به صورت کامپیوتری برگزار می‌شود.

 

قسمت‌های مختلفی که باید در این آزمون پاسخ بدهید

 

شما با خواندن دروسی مانند ریاضی، فیزیک، بیوشیمی، زیست،  روانشناسی، جامعه شناسی، شیمی آلی و عمومی به چهار دسته سوال جواب بدهید:

  1. علوم طبیعی شامل اصول شیمی و فیزیک در سیستم های زیستی (59 سوال)
  2. مهارت های استدلالی و تحلیلی در ریاضیات (53 سوال)
  3. اصول زیستی و بیوشیمی در سیستم‌های موجودات (59 سوال)
  4. روانشناسی و اصول مربوط به جامعه شناسی (55 سوال)

 

مدیریت زمان در آزمون MCAT

 

شما در مجموع  5/7 ساعت برای پاسخ به 230 سوال داشته که حدود 30 دقیقه‌ی آن به استراحت بعد از هر بخش داشته و برای هر بخش به طور میانگین 90 دقیقه فرصت داده‌اند. زمان استراحت هر بخش، اجازه دارید به سوالاتی که پاسخ نداده‌اید در آن بخش برگردید؛ اما نمی‌توانید از زمانی که برای هر بخش تعیین شده، برای پاسخ به سوالات بخش دیگر استفاده کنید. درنسخه جدید این آزمون  تعداد سوالات هر بخش کاهش یافته، بنابراین زمان بیشتری برای پاسخ به هر سوال دارید.

 

زمان آزمون

 

تاریخ برگزاری آزمون 17 آوریل بوده، البته با توجه به اینکه کشور های مختلفی آن را برگزار می‌کنند،شما در زمان‌های مختلفی می‌توانید در این امتحان جامع شرکت کنید.  ساعت برگزاری آن معمولا 6:30 بامداد، 12:15 ظهر و 6:00 عصر بوده و نتایج آن نیز در ساعت 5 عصر روزهای تعیین شده، اعلام می‌گردد.

 

چگونه از دانشگاه های پزشکی دانادا پذیرش بگیریم؟

 

هزینه ثبت‌نام در امتحان MCAT

 

شما در سه بازه زمانی می‌توانید اقدام به ثبت‌نام در این امتحان کرده و با توجه به زمان آن هزینه متفاوتی پرداخت کنید:

  1. 310 دلار، اگر بیشتر از یک ماه قبل از برگزاری آزمون ثبت ‌نام کنید.
  2. 315 دلار، اگر  3 یا 4 هفته قبل از آزمون اقدام به ثبت نام کنید
  3. 370 دلار، اگر کمتر از دو هفته مانده به آزمون، ثبت نام نمایید.

 

مکان برگزاری آزمون جامع MCAT

 

 امروزه  برای شرکت در MCAT  لازم نیست به کشور کانادا و آمریکا رفته، چراکه در چندین کشور بین‌المللی دیگر نیز برگزار شده و دانشجویان غیر بومی می‌توانند با توجه به شرایط خود گزینه‌های مختلفی برای انتخاب در اختیار دارند. کشورهای برگزار کننده این امتحان عبارتند از: چین، آلمان، قطر، گوام، استرالیا، قزاقستان، تایلند، انگلستان، لبنان، مالزی، قبرس، فرانسه، سنگاپور، آفریقای جنوبی، تایوان، اسرائیل و ژاپن می‌باشد.

 

پیش نیازهای این آزمون بین‌المللی

 

مهارت در زبان انگلیسی تنها پیش نیاز این امتحان بوده و شرایط خاص دیگری بریا آن درنظر گرفته نشده‌است. اگرچه مدرک دانشگاهی برای علقه‌مندان به رشته های پزشکی اجباری نبوده اما برخی از دانشگاه‌های بین الملل کشور کانادا، دوره‌هایی در این خصوص برگزار کرده که شرکت در آن‌ها اجباری نبوده و صرفاً برای کمک به دانشجویان خارجی طراحی شده است.

 

نمرات این آزمون چطور محاسبه می‌شود

 

با توجه به دانشگاهی که قصد خواندن رشته پزشکی در آن دارید، حداقل نمره‌ای برای امتحان MCAT از سوی دانشگاه تعیین شده، ولی به طور میانگین شما باید درهر بخش از این آزمون موفق به گرفتن نمره 125 شوید. درکل برای قبولی در دانشگاه‌های پزشکی کانادا، باید علاوه بر ترجمه مدارک تحصیلی یا مدرک زبان معتبر خود ،  نمره‌ای بین 470 تا 520 از MCAT نیز کسب کرده باشید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی