مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

چطور در کانادا در رشته پزشکی تحصیل کنید

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۶ ب.ظ

پاسخ به 5 سوال رایج درباره تحصیل در رشته پزشکی کشور کانادا

پذیریش رشته پزشکی در کانادا

مدارکی پزشکی که دانشکده های پزشکی کانادا ارائه میدهند عبارتند از کارشناسسی پزشکی، لیسانس جراحی (MBBS, MBchB,BMBS) دکترا پزشکی (MD) دکترا پزشکی استئوپاتی (DO) می باشد.

پذیرش در این دانشکده‌ها بسیار رقابتی بوده و معدل و ریز نمرات شما روی آن بسیار تاثیر گذار است. البته بعد از اعطاء مدرک پزشکی، شما نیاز به اخذ یک مجوز برای شروع کار بالینی داشته، که پس از گذراندن چند دوره آموزشی و بررسی سوابق کیفری، آزمونی از شما گرفته شده و با پرداخت هزینه‌ی تعیین شده، این مجوز داده می‌شود.

 

  1. مدارک مورد نیاز برای پذیرش

 

به طور کلی دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم زیستی بوده می توانند با ارسال ترجمه مدرک خود، موفق به اخذ پذیرش شوند، البته داشتن مدرک تحصیلی مرتبط برای همه دانشکده های کانادا مانند دانشکده های پزشکی استان کبک، شرط نبوده و در این دانشکده‌ها مدرک معادل CE GEP نیز پذیرفته می‌شود. برخی دیگر از دانشکده‌ها علاوه بر مدرک تحصیلی، شما را موظف به گذراندن دوره‌هایی قبل از پذیرش می‌کنند.

سایر مدارکی که باید ارسال شود شامل: توصیه نامه، رزومه، نمرات آزمون MCAT و ارائه مدرکی برای اثبات توانمدی در زبان انگلیسی می باشد. البته آزمون MCAT  به دلیل اینکه به زبان انگلیسی برگزار شده و معادلِ برای آن با زبان فرانسه طراحی نشده، دانشجویان دانشگاه های کبک (فرانکونون و آنگلوفون) و دانشگاه اتاوا  از آن معاف‌اند اما اگر قصد گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های تورنتو یا کوئین را دارید، باید نمره بالایی در این آزمون کسب نمایید.

میانگین نمره MCAT برای پذیرفته شدن در دانشکده‌های پزشکی 400 تا 500 بوده وبرخی از دانشکده‌ها برای کمک به گرفتن نمره بالا  در این امتحان بین‌المللی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی و تدریس دورسی مانند فیزیک، شیمی، زیست وغیره کرده است. علاوه بر تاثیر این آزمون، داشتن حداقل معدل GPA 5/3 نیز نقش مهمی در پذیرش شما دارد.

 

  1. مزیت‌های تحصیل در دانشکده‌های پزشکی کانادا چیست؟

 

  • سیستم آموزشی قوی که باعث شده 6 دانشکده پزشکی این کشور در بین 100 دانشکده برتر جهان قرار بگیرند.
  • هزینه نسبتاً در مقایسه با ایالات متحده (شهریه سالانه دانشجویان کانادایی حدود 13000 دلار و برای غیر بومی‌های کانادا 23000دلار است)
  • بهره‌مندی از کیفیت بالای زندگی در شهرهای کانادا

 

مطلب مرتبط: دانشگاه های برتر پزشکی کانادا

 

  1. ورود به دانشکده‌های پزشکی کانادا چقدر سخت است؟

 

این باور غلط وجود دارد که دانشکده‌های پزشکی کانادا به دلیل نیاز این کشور به پزشک، پذیرش راحت تری نسبت به سایر کشورها دارند. اما میزان پذیرش این دانشکده‌ها در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً کم بوده، به طوری که در سال 2017 حدود 81% از متقاضیان رشته پزشکی رد شدند.

کشور کانادا برای حفظ کیفیت آموزش، با توجه به تعدا کلاس‌ها و منابع هر دانشگاه، تعداد محدودی پذیرش داشته و ترجیح داده بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته، صرف دانشجویان بومی یا دارای اقامت دائم شده و به همین دلیل تعداد پذیرش دانشجویان بین‌الملل را کاهش داده است.

 

  1. آیا همه دانشگاه های پزشکی کانادا دانشجو بین‌الملل می پذیرند؟

 

از 17 دانشکده پزشکی این کشور، 7 دانشگاه به هیچ عنوان دانشجوی غیر کانادایی پذیرش نداشته و سهمیه بین الملل دو دانشگاه Dalhousie  و دانشگاه کلگری فقط به دانشجویان کشور‌های حوزه خلیج فارس اختصاص داشته است.  علاوه بر این زبان آموزشی دانشگاه‌های لاوال، شروبوک و مونترال در استان کبک، فرانسه بوده و به همین دلیل برای پرذیرش دانشجویان انگلیسی زبان محدودیت قائل شده است.

 

  1. تاثیر مدرک پزشکی در گرفتن اقامت دائم

 

دولت کانادا برای بازگرداندن هزینه‌ای که صرف آموزش دیدن دانشجوهای خارجی کرده، بریا کسانی که در دانشکده های پزشکی این کشور موفق به دریافت مدرک پزشکی شوند شرایط ویژه ای برای دادن اقامت دائم درنظر گرفته، به طوری که در سال 2018 نودو یک درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشکده‌ها، توانستن اقامت دائم دریافت نمایند.

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی