مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

ارزانترین دانشگاه های کانادا

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۴۵ ب.ظ

ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی:

ارزان ترین دانشگاه های کانادا

شهریه شهریه ، هزینه زندگی و بورسیه تحصیلی

تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر مناطق تحصیلی در سراسر جهان ارزانتر بوده و گزینه ای عالی برای افرادیست که به عنوان یک دانشجوی بین المللی، به دنبال دانشگاه های مقرون به صرفه هستند.

طبق اعلام دفتر آموزش بین المللی کانادا (CBIE) ، 96٪ از کل دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به خارج از کشور رفته اند ، کانادا را به عنوان یک مقصد تحصیلی توصیه می کنند. در سال 2018 ، کانادا از حدود 572،000 دانشجو بین المللی در تمام مقاطع تحصیلی استقبال کرد، از این تعداد ، 60٪ دانش آموزان برنامه ریزی کرده اند که برای اقامت دائم در کانادا درخواست بدهند.

در این مقاله در مورد مقرون به صرفه ترین دانشگاه های کانادا ، شهریه آنها ، هزینه های زندگی در کانادا و بورسیه های دانشجویان بین المللی صحبت خواهیم کرد.

بهترین دانشگاه ها با ارزانترین شهریه کانادا

دانشجویان بین المللی که به دنبال مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها در کانادا هستند ، نیازی به جستجوی زیادی نداشته و با نگاه به  جدول زیر، می توانند  بهترین و ارزانترین دانشگاههای کانادا برای دانشجویان بین المللی را پیدا کنند.

 

ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای مدارک کارشناسی

دانشگاه

مکان

شهریه

دانشگاه براندون

براندون ، مانیتوبا

$7,203

دانشگاه سنت بونیفاس

وینیپگ ، مانیتوبا

$7,428

دانشگاه گوئلف

گوئلف انتاریو

$9,730

دانشگاه منونویت کانادا

وینیپگ ، مانیتوبا

$10,003

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

سنت جانز ، نیوفاندلند

$11,460

 

ارزان ترین دانشگاه های کانادا برای مدارک تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا)

دانشگاه

مکان

شهریه

دانشگاه شمال بریتیش کلمبیا

پرنس جورج ، بریتیش کلمبیا

$3,297

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

سنت جانز ، نیوفاندلند

$3,222

دانشگاه سیمون فریزر

برنابی ، بریتیش کلمبیا

$3,743

دانشگاه کلگری

کلگری, آلبرتا

$3,693

دانشگاه ساسکاچوان

ساستون, ساسکاچوان

$4,358

 

در ادامه بخوانیید چطور از دانشگاه های کانادا بورسیه بگیرید

 

هزینه زندگی

 مانند اکثر کشورها، هزینه های زندگی در کانادا در نقاط مختلف، بسیار متفاوت بوده و دولت کانادا متقاضیان را ملزم به داشتن 10،000 دلار، جدا از شهریه برای تحصیل در کانادا می کند. متوسط هزینه های زندگی برای دانشجویان بین الملل عبارتند از:​​

هزینه های اقامت

دانشجویان خارجی برای اجاره مسکن سه گزینه پیش رو خواهند داشت:

  • اقامتگاه دانشجویی: قیمت بین 250-625 دلار در ماه
  • خوابگاه های خصوصی زیر نظر دانشگاه: نرخ های قیمت این نوع معمولاً از 400 تا 800 دلاردر ماه متغیر است.
  • آپارتمان: گرچه اجاره یک آپارتمان به محل و امکانات آن بستگی دارد ، محدوده قیمت اولیه از 300-700 دلار در هر ماه شروع می شود.

سایر هزینه های مسکن

  • هزینه های قبوض خدماتی (برق ، آب ، گرما ، زباله و غیره): 150 دلار کانادا در ماه
  • اینترنت: 50-70 CAD در ماه

خرید مواد غذایی

دانشجویانی که در کانادا زندگی می کنند نیازی به هزینه زیادی برای خرید مواد غذایی ندارند. مقدار تقریبی مورد نیاز 300 دلار در هر ماه بوده و برای صرف یک وعده غذا در رستوران ها 10-25 دلار باید بپردازید.

هزینه حمل و نقل

Transport Pass: قیمت کل یک پاس سفر ۹۰ دلار کانادا ماه است.

تاکسی ها و مترو نیز یک روش متداول برای حمل و نقل در کانادا بوده و هزینه کرایه 2-6 دلار بابت هر کیلومتر میباشد.

 

مزیت های تحصیل در کانادا

در طی سالهای 2010-2018 ، کانادا شاهد افزایش 154٪ در کل دانشجویان بین المللی در حال تحجصیل در دانشگاه های خود بوده و دلایل بی شماری برای انتخاب شدن کانادا به عنوان مقصد تحصیلی دانشجویان بین الملل مطرح شده که از جمله آنها:

  1. کیفیت بالای آموزش

کانادا به دلیل کیفیت عالی در آموزش، از تحصیلات ابتدایی تا بعد از متوسطه، به طور گسترده ای شناخته شده و طبق QS World University Ranking 2018، هفت دانشگاه از 150 دانشگاه برتر جهان، در کانادا واقع شده اند. محبوب ترین دانشگاه های کانادا مانند دانشگاه تورنتو ، دانشگاه بریتیش کلمبیا ، دانشگاه مک گیل و دانشگاه آلبرتا در مقایسه با آیوی لگ ها و سایر دانشگاه های معتبر در سراسر جهان کیفیت مشابهی داشتهاند.

  1. کیفیت خوب زندگی

 طبق تحقیقات انجام شده توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، متوسط ​​درآمد سالانه در کانادا 30854 دلاربوده و از نظر شغلی، حدود 73٪ از افراد بین 15 تا 64 ساله در کانادا مشغول به کارند،که این خود یکی از مهمترین معیار های افزایش کیفیت زندگی در کشورهاست. همچنین از نظر سلامتی، امید به زندگی در این کشور 82 سال بوده، که دو سال بیشتر از میانگین 80 سال OECD است.

  1. مقرون به صرفه بودن

 یکی از جذاب ترین جنبه های تحصیل در کانادا این است که این کشور در بین کشورهای انگلیسی زبان یکی از ارزان قیمتترین ها بوده؛ هزینه شهریه و همچنین هزینه های زندگی در کانادا بسیار مقرون به صرفه است و با برنامه ریزی مناسب، دانشجویان می توانند خود را برای آموزش با کیفیت در کانادا آماده نمایند.

البته به تازگی QS رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان ۲۰۲۰در سال  منتشر کرده  که 26 دانشگاه کانادا در این لیست حضور دارند. در ادامه 10 تا از بهترین دانشگاه های کانادایی که در این لیست بوده اند معرفی مینماییم. محبوبیت این دانشگاه ها از نظر کیفیت بالای آموزش و مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در آنها، در مقایسه با کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان و استرالیا بسیار بیشتر است.

دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه تورنتو

29

دانشگاه مک گیل

35

دانشگاه بریتیش کلمبیا

51

دانشگاه آلبرتا

113

دانشگاه مونترال

137

دانشگاه مک مستر

140

دانشگاه واترلو

173

دانشگاه وسترن

211

دانشگاه کلگری

233

دانشگاه کوئین

239

 

 

  1. کمک هزینه تحصیلی

یکی از مهمترین خدماتی که کانادا به دانشجویان بین المللی ارائه داده، انواع مختلفی از بورس های تحصیلی و کمک های مالی در دوره ها و مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکترا میباشد. کمک های مالی که توسط دولت کانادا، سازمان های دولتی، سازمان های خصوصی و دانشگاه های ارائه شده که معمولا برای دانشجویان بین المللی با نمرات عالی و عملکرد کلی خوب می توانند از آن بهرمند شوند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی